Na rust kraakt ON de Voorwaarts code

1 november 2021 8:15

De thuisploeg houdt lang stand maar moest uiteindelijk capatuleren

Onder miezerige omstandigheden begonnen de teams aan hun karwei. ON begon voortvarend , Voorwaarts was nog zoekende. Niet vreemd gezien het aantal afwezigen wegens blessures. Maar het ON offensief ebde langzaam en kreeg Voorwaarts wat meer vat op de wedstrijd. Kansen waren er in die fase nauwelijks. Maar na precies een half uur een meevallertje voor de thuisclub. De goed leidende scheidsrechter van der Lei zag in een handsbal een strafschop. Zwaar bestraft, maar aanvoerder Bernd Bove liet zich afleiden. Hij schoof de bal beheerst in de benedenhoek : 1-0. Twee minuten later had het nog mooier kunnen worden. Maar doelman ter Riet had een uitstekende reflex op een inzet van Kilian Ekkel. Het was, naar later zou blijken, zijn beste redding van de wedstrijd.

Na rust pakte ON de zaken toch wat anders aan, het tempo werd opgeschroefd , de backs werden offensiever en vaak ingeschakeld, vooral via hun rechterkant werden ze regelmatig gevaarlijk. Een ware belegering op het doel van Sander Berghuis volgde. De gelijkmaker kon niet uitblijven, na een uur spelen kwam deze dan ook op het scorebord van Gerrit Berghuis. Van dichtbij frommelde Mauro Lodde de bal uit een hoekschop over de lijn : 1-1. ON wou meer, nam geen gas terug, bleef heer en meester op het middenveld. Eén van de sterke middenvelders Mustafa Koksu poeierde na 73 minuten vanaf ruim 25 meter prachtig de 1-2 binnen. ON behielt de controle , bleef gemakkelijk overeind en nam de 3 punten verdiend mee naar Almelo.

Volgende week treffen we weer een sterke tegenstander : Hellendoorn uit, 14:30.

Op dinsdag 9 november wordt de wedstrijd bij Marienberg ingehaald. Aanvang 20:00 uur