Wedstrijd wordt in zes minuten beslist

10 november 2021 11:00

Marienberg wint met 3-0 van pover Voorwaarts

En dan mag je zo maar op een dinsdag naar één van mijn favoriete tegenstanders. Door de bekende omstandigheden helaas niet op een zaterdag. Maar voor  een avond in november was het wel lekker weer en de ontvangst weer hartelijk.  Feyenoord (de schoonvader van Arne Slot was er ook) en Ajax werden ook nog even besproken.

Scheidsrechter van der Elst, helemaal vanuit Dronten overgekomen, floot om precies acht uur voor het eerst. Hij had een gemakkelijke avond. De eerste kans was voor ons, maar de bal werd van de lijn gehaald. Daarna werd het een half uur met weinig hoogtepunten , veel fouten door veelal veel te gehaast spel. In de 30e minuut liet Nick Wessels de kans liggen om Voorwaarts op voorsprong te brengen. Te gehaast (inderdaad..) schoot hij over. Maar in de 37e minuut ging het mis. Jari van der Veen loste een vrij ongevaarlijk schot van ong 20 mtr. Sander Berghuis dook echter knullig over de bal : 1-0. Twee minuten later was het bijna weer raak. Sander was even de kluts kwijt, verdedigde slecht uit , weer Jari van der Veen kon vanaf 30 mtr mikken op een leeg doel. Gelukkig voor Sander en Voorwaarts precies op verste doelpaal. De ellende was echter nog niet voorbij. Het André Plaggemars moment  moest nog komen. Hij ging het luchtduel aan met  Sander. Tegen dit geweld was Sander niet bestand. Met een 2-0 achterstand dus de rust in.

Na de hervatting gebeurde er  niet veel meer. Voorwaarts bleef hard werken, maar de passing bleef te onnauwkeurig om echt gevaarlijk te worden. Sander kon zich een paar keer onderscheiden met goede reddingen. Plaggemars kopte van dichtbij nog een keer keihard via de grond over. In de 80e min maakte weer een van der Veen ( 4x bij de gastheren) , Lars dit keer aan alle illusies een einde. Vanaf rand 16 liet hij Sander kansloos : 3-0

Zaterdag is een vrije dag, 20 november volgt de thuiswedstrijd tegen Bergentheim.