Ook als 60-plusser lekker doorvoetballen bij de Old Stars Twenterand

24 november 2021 14:15

Doe ook mee!!

Wat is het mooi om ook op gevorderde leeftijd te kunnen blijven voetballen. Een echt veteranenteam vv Voorwaarts  niet meer, maar toch duiken senioren van Voorwaarts van weleer tegenwoordig als voetballers weer op. Dat gebeurt dan wekelijks bij vv Voorwaarts, die sinds augustus 2015 als thuishaven van de Old Stars Twenterand functioneert. Het gaat hier om gezond bewegen voor 60-plussers, dat vertaald wordt met het wandelvoetbal. De intussen ruim 30 sportieve 60-plussers trainen wekelijks onder leiding van Stef Lamberink en zijn assistenten, waarbij het Voorwaarts-duo Bernd Bove en Joop Schoemaker.  Stef is oud-jeugdspeler van de Boys, huidige hoofdtrainer van vv Avereest en hij is tevens trainer bij de FC Twente-Heracles Voetbalacademie. Ook is Stef combinatiefunctionaris bij Zorgzaam Twenterand, die het initiatief nam om het wandelvoetbal in 2015 van de grond te tillen. De gemeente Twenterand steunt de Old Stars Twenterand in financieel opzicht. Dat geldt ook voor de vier vestigingen van Jumbo in de gemeente Twenterand, die voor de sportkleding zorgen. Ondanks werden de Old Stars Twenterand weer in het nieuw gehesen door de grootgrutters, zoals elders op deze website is vermeld.

Verschillende oud-spelers en/of vrijwilligers van vv Voorwaarts zijn als Old Stars van de partij:  Gerard Aalderink, Henk Bakhuis, Eduard van der Heiden, Jan Hendriks, Mans Nijeboer, Max Schepers, Jan Sloot,  Joop Snippe, Stef Vlap en Albert Wessels.  Gerrit Berghuis, Marinus Vos, Jan Schuurs en Wim Zomers waren de eerste jaren ook van nog actief bij de Old Stars Twenterand, die Rein Vos als een van de initiatiefnemers kende.  Oud-spelers en vrijwilligers van Vroomshoopse Boys, vv Den Ham, Deto Twenterand en DOS’37 zetten tevens hun beste beentje voor.

Dan zijn er een aantal spelers, die niet zozeer een actief voetbalverleden hebben, maar toch ontzettend veel plezier beleven aan de wekelijke trainingen. Bij walking football-toernooien in het gehele land laten de Old Stars Twenterand zich zien en dat niet zelden met succes. De derde helft is zeker ook erg gezellig en dat sociale aspect speelt zeker mee bij deze gezellige groep. Ook worden zo nu en dan activiteiten voor zorgbehoeftige senioren in de gemeente Twenterand ontwikkeld door de Old Stars Twenterand, die daarmee hun maatschappelijk plicht verstaan.

Wie voor deze vorm van gezond bewegen in de vorm van wandelvoetbal voelt is van harte welkom om vrijblijvend eens te komen kijken op een van de wekelijkse trainingen van de Old Stars Twenterand. Die trainingen worden elke vrijdag gehouden op het sportcomplex Het Twistveen van 10.00 uur tot 11.45 uur. Vanaf 9.30 uur is steeds er een gezellige inloop in de Voorwaarts-kantine aan de Twistveenweg in Westerhaar-Vriezenveensewijk, waar in het bijzijn van vaste gastheer Johan Schoemaker sterke koffie en sterke voetbalverhalen vaak gecombineerd worden. Of lekker bijkletsen met elkaar als voorbereiding op een mooie training. Doen!
DSC07083_01.jpg