De Old Stars Twenterand domineren op het eigen wandelvoetbaltoernooi

20 juni 2022 13:15

Toernooi met 8 teams in Twenterand

Op het sportpark Twistveen van vv Voorwaarts in Westerhaar-Vriezenveensewijk werd op vrijdag 17 juni een walking football-toernooi gehouden. De organisatie was in handen van de Old Stars Twenterand, die hier haar thuishaven heeft. Op twee kunstgrasvelden kwamen de wandelvoetballers van acht teams in actie. De scheidsrechters Julian Arrindell, Dick Kleinnijenhuis, Ad Voortman en Albert Wessels hielden goed het oog erin. Bertus Veld van sponsor Jumbo Veld uit Westerhaar-Vriezenveensewijk verrichte de aftrap van het toernooi.

De warmte weerhield de spelers niet om aantrekkelijke wedstrijden op de mat te leggen, waar strijd en voetbalplezier hand in hand gingen. In poule A. was het een uiterst spannende strijd tussen de Old Stars Twenterand en Borne Blijft Fit. Met een iets beter doelsaldo bereikte de plaatselijke favorieten de finale. In poule B. bleek het veel scorende team van de Old Stars Twenterand 2 de sterkste, gevolgd door Vitesse’63 en Rohda Raalte.

In de strijd om de plaatsen 7. en 8. won FC Emmen Naoberschap van Sportclub Markelo. Rohda Raalte bleek vervolgens te sterk voor Regge United en deze teams werden vijfde en zesde in de eindrangschikking. De strijd om de derde en vierde plaats werd gewonnen door Vitesse’63 ten koste van Borne Blijft Fit.

De finale tussen beide teams van de Old Stars Twenterand werd ongemeen spannend. De wandelvoetballers kennen elkaar uiteraard door en door van de wekelijkse trainingen en gaven elkaar weinig tot niets toe. Uiteindelijk bleef het team van  de Old Stars Twenterand 1 met 2-1 aan de goede kant van de score. Dat betekende  dat aanvoerder Henk Bakhuis van het winnende team de beker voor de eerste prijs en de Jumbo-wisselbeker onder groot gejuich in ontvangst kon nemen.

Namens de organisatie bedankte  Hans Nieboer de scheidrechters, het kantinepersoneel, de EHBO’ers en de dames van de spelers van de Old Stars Twenterand, die de samenstelling van de lunchpakketten voor hun rekening namen, voor hun inzet. Een ouderwets gezellige zogeheten derde helft werd met muziek van DJ Ponie uit de jeugdjaren van de voetballende senioren muzikaal omlijst.

Deze pure Old Stars Twenterand-finale was een leuk cadeautje voor de scheidende hoofdtrainer Stef Lamberink uit Vroomshoop, die sinds  2019 aan deze groep actieve senioren met bijna 35 leden verbonden is. Stef neemt vanwege drukke werkzaamheden als trainer bij andere clubs afscheid van zijn mannen. Hij wordt als hoofdtrainer opgevolgd door zijn huidige assistent Bernd Bove uit Westerhaar-Vriezenveensewijk. Herjan Eshuis uit Vriezenveen is vanaf het komend  seizoen als  assistent-trainer werkzaam bij de Old Stars Twenterand.
_DSC9145.jpg
_DSC9148.jpg