Voorwaarts krijgt loon naar werken

13 november 2022 21:00

Rijssen SV met 1-0 verslagen

Op zaterdag 12 november speelt Voorwaarts thuis tegen SV Rijssen, de nr.3 van de competitie, die met veel ambitie richting het sportpark `t Twistveen is gekomen.

Voorwaarts speelt nu voor de 3e week op rij tegen een top 3 team uit deze competitie en heeft beide vorige wedstrijden verloren door vooral slecht aan de wedstrijd te beginnen of enkele concentratie fouten die meteen afgestraft werden. Er wordt dus meer lef, inzet en strijd verwacht van Voorwaarts kant om deze wedstrijd wel tot een goed eind te brengen.

Scheidsrechter Schulte fluit strak om 14.30 voor de aftrap. We gaan zien of de Voorwaarts-spelers de boodschap begrepen hebben. Er wordt redelijk begonnen. Iedereen lijkt wat attenter en agressiever in de duels, dat is een goed teken. Toch is het SV Rijssen die de eerste mogelijkheid krijgt, maar hun schot eindigt in het zijnet. Na zo`n 20 minuten spelen wordt Thomas Olsman goed vrij gespeeld aan de linkerkant vanhet veld. Zijn strakke voorzet wordt helaas door 3 verschillende oranje-hemden gemist. Even later is het Roy de Lange die met een prima voorzet Bernd een goede kopkans biedt. Bernd kopt de bal net voorlangs de 2e paal. SV Rijssen speelt met hun backs erg hoog op het veld. Als hun buitenspelers naar binnen trekken en hun centrumverdedigers strakke ballen op de flanken geven, zijn het vooral de backs die gevaarlijk opstomen. Hierdoor moeten de middenvelders van Voorwaarts veel meters maken, maar dat wordt door Huub Schippers en Julian Slot prima gedaan. De manier van spelen van Rijssen en de inzet van Voorwaarts zorgen ervoor dat er een leuke wedstrijd ontstaat die alle kanten op kan vallen. Voorwaarts krijgt nog een prima kans vanaf links als Mauro Slatius de diepte ingestuurd wordt door Kilian Ekkel. Mauro`s schot wordt nog net door een teen van de keeper tot corner verwerkt. Aan de andere kant zien we SV Rijssen enkele keren in het 16-meter gebied verschijnen, maar de meest ballen worden door attent reageren van de achterhoede teniet gedaan. Ondanks de mogelijkheden aan beide zijden wordt er niet gescoord en is de ruststand 0-0.

Er wordt aan Voorwaarts zijde niet gewisseld en als de 2e helft begint zien we eindelijk een goede start van Voorwaarts. Na 2 minuten is het Julian die aan een sterke rush begint, die eindigt op de achterlijn. Hij trekt de bal terug op de vrijstaande Mauro, die helaas de bal op zo`n 7 meter ,met zijn mindere been, naast het doel schiet. Een minuut later is het Wout Roelofs die met een goede pass Mauro via de rechterkant diep stuurt. Mauro schiet nu hard en strak, weer met zijn mindere been, op de buitenkant van de paal.

Het zal toch niet weer zo`n dag worden……paal en lat wordt elke week wel een paar keer geraakt. Na een klein kwartier worden Roy de Lange en Huub schippers vervangen door Glenn Snippe en René Eggink. Als we nog maar even bezig zijn is er een aanvaller van Rijssen die bij een lange bal erg tegen Glenn aan leunt. Glenn stapt achteruit met zijn armen in de lucht, waardoor de aanvaller geen weerstand meer heeft en achterover valt. Niks aan de hand zou je zeggen, maar daar denkt onze leidsman anders over. Hij geeft een penalty. Net op het moment dat de wedstrijd de kant van Voorwaarts op lijkt te kantelen, krijg je deze beslissing…..dat voelt niet goed. De aanvoerder van SV Rijssen gaat achter de bal staan en knalt de bal hard richting doel….. lijkt het. Maar gerechtigheid bestaat nog, want de bal gaat niet op het doel, maar naast het doel. Vanaf dit moment zien we een nog opener wedstrijd, waarbij de werklust van Voorwaarts de boventoon voert. SV Rijssen verliest meerdere duels en er wordt door Voorwaarts meerdere kansen gecreerd. Mauro krijgt een goede kopkans die door de keeper nog net gered wordt en Mauro schiet even later voor de 2e keer deze wedstrijd op de paal. We zien SV Rijssen er steeds minder uitkomen en er worden alleen nog maar lange ballen gegeven die door de Voorwaarts-achterhoede simpel opgepikt kunnen worden. Rijssen lijkt een beetje murw van de hoge intentie die deze wedstrijd van hun vraagt.

Helaas weet Voorwaarts hier niet van te profiteren d.m.v. doelpunten. Gelukkig zit er deze week iemand op de bank die weer fit is om op deze momenten in te vallen. Gert Dogger komt in het veld voor Mauro als de klok op 75 minuten staat. We zien dat SV Rijssen hier rekening mee houdt, want de achterhoede van hun blijft erg in de buurt van Gert. Het veld wordt hierdoor nog langer gemaakt en iedereen heeft het zwaar. Voorwaarts krijgt 2 x een vrije bal op zo`n 25 meter van het doel. Bernd Bove en Gert proberen het allebei een keer, maar beide keren staat de keeper van Rijssen op zijn post, ook al is het bij de 2e vrije bal van Gert wat grabbelen. De wedstrijd lijkt een bloedeloze 0-0 te worden, maar dan gebeurd het in de 89e minuut toch nog waar iedereen op gehoopt had. Kilian speelt de bal vanaf rechts op Gert die met een mooie vooractie zijn directe tegenstander het bos in stuurt. Gert legt de bal met links klaar en schiet de bal met rechts onhoudbaar tegen de binnenkant van het zijnet. 1-0

Waar al weken op gewacht wordt, weet Gert binnen 15 minuten te klaren!! Het Twistveen ontploft, maar we zijn er nog niet. Zoals wel vaker in het verleden gebeurd is, zijn dit de momenten dat er door de euforie kansen en goals weggegeven worden. Ver in blessuretijd is SV Rijssen erg dicht bij de gelijkmaker, als een bal vanaf hun linkerkant half via een been net voorlangs de 2e paal rolt. Even later fluit de scheidsrechter deze middag voor het laatst en is de overwinning binnen. Een verdiende overwinning die door veel inzet, hard werken, strijd en een geniaal moment van GERT DOGGER tot stand gekomen is.

Om deze overwinning gestalte te geven zal er ook volgende week dezelfde strijd en inzet getoond moeten worden tegen Marienheem.

Zaterdag 19 november    Marienheem 1 – Voorwaarts 1    16.30 uur

PS De tijd klopt wel, is geen typfout…….16.30 uur!!