Onnodig puntverlies in Marienheem

20 november 2022 13:45

4 doelpunten in laatste 10 minuten

Op zaterdag 19 november speelt Voorwaarts de uitwedstrijd tegen Marienheem. De wedstrijd wordt pas om 16.30 uur gespeeld, wat betekent dat de spelers en de supporters hun schema 2 uur moeten bijstellen. Mede door het ontbreken van Bernd en enkele fysieke twijfelgevallen is de reservebank goed gevuld en gaat Voorwaarts om 16.30 uur de strijd aan met de oranjehemden uit Marienheem.

Al na 1 minuut krijgt Voorwaarts een gigantische kans, maar Kilian Ekkel schiet in vrije positie naast het doel. We zien dat Marienheem moeite heeft met opbouwen en dat Voorwaarts weinig moeite heeft met de aanvallen van de tegenstander. De aanvallen van Voorwaarts zijn ook niet altijd top, maar er worden wel kansen gecreëerd. Zoals al vaker dit seizoen kunnen de aanvallers het net niet te vinden, ondanks enkele goede schietkansen.

Voorwaarts krijgt nog één grote kans en die is voor Kevin Klos, die een voorzet op maat krijgt van Kilian. Helaas is de kopbal van Kevin niet geplaatst en gaat deze net langs de verkeerde kant van de paal. Marienheem is in de 1e helft 1x gevaarlijk, maar Bram Visser weet met een goede actie de bal uit de korte hoek te plukken, waardoor 0-0 de ruststand wordt. Voorwaarts begint de 2e helft goed. Al na enkele minuten is er een soort van scrimmage op de rand van de 16 meter van Marienheem, waarbij schoten gelost worden door Mauro (2x), Kevin, Kilian en Julian. Het zit niet mee, want er zit telkens een ledemaat van de tegenstander tussen en op het laatst is het de keeper die de bal net naast zijn doel kan werken. In deze fase is Voorwaarts duidelijk op zoek naar een doelpunt en worden er goede mogelijkheden gecreëerd. De ingevallen Diede ter Braak zet Kilian 1 op 1 voor de keeper, een kopbal van Mauro uit een corner….het eindresultaat is allemaal net niet. Na iets meer dan een uur spelen is het notabene Bram, die met een verre uittrap de verdediging van Marienheem verrast, de bal wordt daar slecht verwerkt en de attente Mauro lobt de bal over de uitgekomen keeper. Eindelijk lukt het, de 0-1 is een feit.

In deze fase begint Voorwaarts met vertrouwen te voetballen en dat resulteert al gauw in de 0-2. Thomas brengt een vrije bal hard in de 16-meter en weer is het Mauro die de bal met een halve volley tegen de touwen werkt. Marienheem probeert met een dubbele wissel en met risico achterin de boel te veranderen en dat lijkt te lukken. Rond de 80e minuut is er een voorzet die door een aanvaller iets geraakt wordt met het hoofd, net voldoende om de bal binnen te werken. 1-2 Voorwaarts lijkt even van slag, want de organisatie is ver te zoeken en er wordt onrustig gespeeld. Dat resulteert in de 85e minuut in een corner van de tegenstander, die door matig ingrijpen van enkele meters ingeschoten kan worden. 2-2.

In deze fase is het een zeer open wedstrijd en krijgt ook Voorwaarts nog serieuze kansen. Nick Wessels lijkt langs de gehele verdediging te soleren, maar i.p.v. de bal af te ronden wil hij de bal vlak voor de keeper nog afgeven, wat niet lukt, waardoor een grote kans verloren gaat. Uit één van de vele cornerballen is het Diede die een goede kopkans krijgt, maar de bal zeilt voorlangs de 2e paal. Voorwaarts heeft nog 1 troef, de niet geheel fitte Gert Dogger komt in het veld en die doet iets wat vorige week al niet te geloven was……binnen enkele balcontacten scoren. Gert krijgt een bal op de 16-meter rand en schiet de bal onhoudbaar binnen. Weer in de 89e minuut. 2-3

Het is nu zorg om de laatste minuten de lange ballen van Marienheem eruit te halen en zo nodig weg te werken. Hier gaat ergens iets mis, want werkelijk in de laatste seconden van de wedstrijd komt er nog een bal in het 16-meter gebied die ontzettend slecht weggewerkt wordt waardoor de tegenstander de 3-3 tegen de touwen weet werken. Ongelooflijk dat dit gebeurd. Je zou toch verwachten dat Hardenberg`85 (2021?) uit voor de meeste spelers een goede les geweest zou moeten zijn. Precies dezelfde situatie en weer niet bij machte om de laatste minuten goed door te komen.

Totaal onnodig om op deze manier punten te laten liggen. Omdat er volgende week alweer een nieuwe tegenstander wacht zal er snel weer geschakeld moeten worden en hopelijk wordt er van geleerd wat er gebeurd is. Bij een voorsprong nog harder werken en juist dan aan de tegenstander laten merken dat er niks te halen valt……dat is hopelijk de les van vandaag.

Volgende week een thuiswedstrijd:

26-11-2022  14.30 uur     Voorwaarts 1  -  BZSV De Blauwwitters 1