Mager gelijkspel in Marle

5 december 2022 8:30

Wedstrijd eindigt in 0-0

Op zaterdag 3-12-2022 speelt Voorwaarts de uitwedstrijd tegen MVV`69 uit Marle.

Voorafgaand aan de wedstrijd wordt er een minuut stilte gehouden wegens het overlijden van Hetty Visser (de moeder van Bram). Hetty behoord samen met haar moeder al jaren tot de trouwe aanhang van ons 1e elftal en was uit en thuis altijd aanwezig om de spelers op haar eigen fanatieke wijze aan te moedigen.

Wie haar gekend heeft, gaat haar erg missen,

Wie haar niet gekend heeft, heeft heel wat gemist.

Bram en familie, nogmaals veel sterkte namens iedereen met een Voorwaarts hart.

Over de 1e helft kunnen we vrij kort zijn.

MVV`69 heeft de intentie om geen doelpunten tegen te krijgen en houdt erg veel spelers achter de bal. Voorwaarts wacht op de juiste momenten om toe te slaan, maar zoals zo vaak dit jaar blijkt dat we in de buurt van het 16-meter gebied lichtelijk op tilt slaan en het doel niet weten te vinden. Er worden erg weinig kansen gecreëerd en die paar momenten die er zijn, zijn we te druk waardoor het belangrijkste deel, de afronding, niet lukt.

In de 2e helft komt Gert Dogger erbij om meer balbezit te krijgen/houden in de buurt van het 16-meter gebied. Dit lukt gedeeltelijk, Voorwaarts speelt bijna continue op de helft van de tegenstander, maar creëert ook nu erg weinig kansen. Er zijn enkele cornerballen gevaarlijk en Bernd krijgt nog een goede mogelijkheid bij een afvallende bal die hij helaas over schiet. Alles met elkaar was het een erg teleurstellende wedstrijd van Voorwaarts kant.

Niet gretig genoeg in het 16-meter gebied en nog steeds veel te gemakzuchtig/ongeconcentreerd met de kansen om gaand. Zoals Cruijff mooi verwoorde: “Je moet schieten om te scoren.”  En dan het liefst ook nog tussen de palen. Er waren vandaag teveel spelers die onder de maat presteerden om hier met een overwinning vandaan te gaan. Was er dan helemaal niets goeds te melden…?

Het positieve van deze middag was dat Dylan Snippe zijn eerste basisplaats van dit seizoen op een prima manier invulde en de 90 minuten vol heeft gemaakt met een goede pot voetbal.

Volgende wedstrijd:

Zaterdag 10 december  thuis tegen Lemele