Kansen worden tegen Lemele wel benut

12 december 2022 8:45

Voorwaarts wint met 6-1

Op zaterdag 10 december speelt Voorwaarts 1 hun laatste competitiewedstrijd voor de winterstop tegen Lemele 1.

Lemele heeft 1 punt meer als Voorwaarts en een wedstrijd meer gespeeld. Betekent dat er gewonnen moet worden om deze directe concurrent voorbij te streven op de ranglijst. Het is koud en guur weer en er is nog even rumoer of de wedstrijd wel door kan gaan op het hoofdveld. Zo niet, dan moet er uitgeweken worden naar het kunstgrasveld. Uitwijken naar het kunstgrasveld zou voor de supporters betekenen dat er een extra jas en das meegenomen moet worden, want de bescherming van de tribune is er dan niet. Gelukkig is het hoofdveld een beetje wit uitgeslagen, maar nog prima bespeelbaar en starten we om 14.30 de wedstrijd.

De supporters die nog even in de kantine bij de kachel hebben opgewarmd hebben waarschijnlijk 2 mooie doelpunten gemist, want Voorwaarts gaat erg voortvarend van start. Mauro Slatius is al in de 1e minuut zijn directe tegenstander voorbij en geeft een uitgemeten voorzet bij de 2e paal, waar Dylan Snippe zijn goede optreden van vorige week een vervolg geeft, door de bal met zijn knie binnen te werken. 1-0

In de 3e minuut eenzelfde situatie, waarbij Mauro met zijn voorzet Kilian Ekkel bereikt, die koppend de 2-0 tegen de touwen werkt. We krijgen 2 kansen en maken 2 doelpunten…..dat hebben we dit seizoen nog niet eerder gezien. Als Lemele van de schrik bekomen is, beginnen ze wat meer op de helft van Voorwaarts te spelen. Voorwaarts lijkt op eigen helft wat druk en gaat in hetzelfde tempo van Lemele mee i.p.v. zo nu en dan even te temporiseren, waardoor iedereen positioneel goed staat. Na zo`n 20 minuten weet Lemele van balverlies achterin te profiteren en schieten ze de aansluitingstreffer binnen. 2-1

Gelukkig is Voorwaarts nog steeds bezig met kansen creëren en dat levert een mooie kans van Kilian op die net iets te gehaast over het doel schiet. Na ruim een half uur spelen zien we de mooiste aanval van de middag, waarbij Kevin Klos een geweldige steekbal geeft op de sprintende Kilian, die met buitenkant rechts de uitkomende keeper verschalkt. 3-1. Vlak voor rust krijgen we een penalty, na hands van de tegenstander. Bernd Bove blijft erg koel en schiet de bal prima binnen. 4-1 is tevens de ruststand.

Tijdens de rust wordt de aangeslagen Mauro gewisseld voor Niels Huizing. In de 2e helft gebeurd er in het eerst half uur niet veel. Lemele houdt de rem erop, waarschijnlijk bang voor een nog grotere uitslag. Voorwaarts hoeft niet zo nodig en vermijdt nog veel risico te nemen. Na 65 minuten wordt Thomas Olsman gewisseld voor Yarnick Boertje. Yarnick laat zich enkele malen goed zien en bij 1 aanval via zijn kant wordt Julian Slot op het  middenveld aangespeelt, die aan een lange solo begint. De solo kan door de tegenstander alleen met een overtreding in de 16-meter gestopt worden. Onze keeper Bram Visser had al aangegeven om graag een volgende penalty te nemen. Bernd gunt hem de bal en Bram schiet beheerst binnen. 5-1

Enkele minuten later zien we weer een goede aanval, waarbij Julian en Bernd de voorbereiding doen en Kilian zijn 3e van de middag maakt. 6-1

Dit wordt ook de eindstand.

Na een redelijk goede voorbereiding en een mager tussenstuk, wordt de 1e helft van de competitie toch nog met een goede overwinning afgesloten. Vorige week de slechtste wedstrijd van het seizoen gespeelt en vandaag één van de betere wedstrijden. Hoge pieken diepe dalen….hopelijk worden de dalen minder diep en kan er na de winterstop wekelijks gepiekt worden. We gaan het zien.

De eerstvolgende competitiewedstrijd is, zoals het nu lijkt op 28 januari tegen BZSV thuis.

Op 17 januari thuis 20.00 uur en 21 of 24 januari zal er geoefend worden.