Prima overwinning Voorwaarts op BZSV

29 januari 2023 12:45

Thuisploeg wint met 7-0

Op zaterdag 28 januari speelt Voorwaarts 1 hun eerste competitiewedstrijd tegen BZSV uit Borne. Voorwaarts heeft in de voorbereiding naar deze wedstrijd 2 oefenwedstrijden gespeelt, met wisselend succes. Tegen Manderveen werd met 3-4 verloren na een wedstrijd die het eerste deel
van het seizoen symboliseerde, namelijk: zelf ontzettend veel kansen (die veelal gemist werden) en weinig kansen weggegeven, maar die gingen er bijna allemaal in.
De 2 e oefenwedstrijd werd er wel goed gevoetbald tegen een team van HHC-O23, waarbij er met 2-0 gewonnen werd na een gedisciplineerde uitvoering. Deze 2 e oefenwedstrijd gaf veel vertrouwen voor de wedstrijd tegen BZSV. Door verschillende redenen begint Voorwaarts met meerdere “basisspelers” op de bank of zelfs tribune.
Als we een half uur onderweg zijn zien we dat Voorwaarts het betere team is, maar dat er veel te weinig druk gezet wordt op de tegenstander, waardoor er weinig kansen gecreëerd worden. De eerste kans van de wedstrijd is zelfs voor BZSV. Gelukkig staat Sander Berghuis op zijn post.
Het lijkt erop dat dit het sein is om meer energie in de wedstrijd te steken, want na deze kans van de tegenstander begint Voorwaarts iets beter te combineren, wat resulteert in meerdere kansen. In de 33 e minuut is het Nick Wessels die de ban breekt met een prachtige lob. 1-0
Even later is het Huub Schippers die een goed genomen cornerbal van Dylan Snippe binnenkopt en de 2-0 op het scorebord zet.
Dit blijft ook de ruststand.
Tijdens de rust worden Huub en Julian gewisseld voor Bernd Bove en René Eggink. Na de rust wordt er veel meer druk gezet op de tegenstander en dat resulteert aan een karrevracht aan mogelijkheden. In de 50 e minuut scoort Wout Roelofs na goed doorzetten uit een pass van Kevin Klos. 3-0
Enkele minuten later is het Bernd Bove die met een droge schuiver de 4-0 aantekent. Na een uur spelen is het de beurt aan Kevin Klos. Hij schiet van afstand de 5-0 binnen met zijn ‘mindere’ linkerbeen. Rond de 70 e minuut zien we de mooiste aanval van de middag. Wout maakt een bal goed vrij en
wordt overlapt door Thomas Olsman, die de bal perfect in de loop krijgt aangespeelt door Wout. Thomas heeft een prima voorzet over alle verdedigers heen, waar bij de 2 e paal de instormende René Eggink de bal hard binnen schiet. 6-0 Met nog 20 minuten te gaan worden Roy de Lange en Nick Wessels gewisseld voor Glenn Snippe en Gert Dogger.
Deze laatste weet in deze 20 minuten nog 1 keer het net te vinden na een geweldige sprint (op zijn leeftijd!) en na een bekeken afwerking, waarbij de bal voor de laatste keer deze middag het net beroerd. 7-0
Dit is de eindstand na een middag waar niet eens altijd goed voetbal was te zien, maar waar wel duidelijk werd dat Voorwaarts met 7 verschillende doelpuntenmakers voor dit soort tegenstanders een maatje te groot is .
Centraal achterin hebben Yarnick Boertje en Sander Scherphof laten zien dat ze gedisciplineerd kunnen spelen. Als team en individueel zijn er nog voldoende stappen te maken, maar deze overwinning is een goed begin.
Zoals het spreekwoord zegt: Eén zwaluw brengt nog geen zomer. Volgende week begint iedereen weer op nul en zal er weer alles aan gedaan moeten worden om de 3 punten te pakken.
Volgende wedstrijd zaterdag 4 februari 14.30 uur
Voorwaarts 1 - Sportclub Rijssen 1