Voorwaarts draait de stand om tegen koploper Bergentheim

Bergentheim JO15-2

Sem Huizing (schot)

4 december 2021 10:30

B. Odink

Sportpark Moscou
Sportlaan 7
7691BJ
BERGENTHEIM
tel. 0523-231535

Onze 9e wedstrijd van het seizoen is opnieuw een belangrijke. We spelen uit tegen koploper Bergentheim. Wij staan gedeeld 2e samen met Bruchterveld. We moeten dus opnieuw ons beste spel laten zien, en dat zonder onze aanvoerder Indy.

Vanaf het begin zijn we scherp en fel in de duels. We spelen goed voetbal, laten de bal goed rond gaan en overheersen de eerste helft. We krijgen kans na kans, via Jesse Protsman, Mick, Celina, Lars, Bert-Jan en nog enkele meer. Maar nadat geen enkele van deze grote kansen erin gaat, maken we kennis met de harde wet van het voetbal. Wie de kansen zelf niet afmaakt, krijgt ze vanzelf tegen. Dit is het geval. Bergentheim komt er gevaarlijk uit via de goede linksbuiten en uit een voorzet is het raak. We gaan rusten met een 1-0 achterstand.

In de rust geven we aan dat er niks is om te verbeteren qua spelbeeld, het enige verbeterpunt is natuurlijk het afwerken.

Na hoog druk zetten in het eerste deel van de tweede helft, weet Mika de bal te onderscheppen van de middenvelder van Bergentheim. Hij dribbelt langs 2 verdedigers en prikt de bal uitstekend langs de keeper.

Bergentheim heeft niet lang de tijd om op adem te komen, want na opnieuw hoog druk zetten van onze kant, bezwijkt opnieuw Bergentheim. Mick weet de bal te onderscheppen en ook hij prikt raak. Bijna identiek aan het doelpunt van Mika. Iedereen is vooral heel opgelucht dat we verdiend op voorsprong komen.

De rest van de wedstrijd levert weinig tot geen gevaar meer op van de kant van Bergentheim. We krijgen nog 1 opgelegde kans op 3-1, maar Jesse Protsman weet alleen op de keeper niet te scoren. Als laatste moment in de wedstrijd wordt Sem diepgestuurd door Jesse. Sem heeft 2 verdedigers om zich heen, maar haalt hard uit en verslaat de keeper.

Een verdiende 1-3 overwinning. Complimenten naar iedereen, we hebben opnieuw als team gevoetbald en gestreden voor de 3 punten.

We hebben ongeveer een uurtje kunnen genieten van de koppositie, die ondertussen alweer is overgenomen door Bruchterveld. Volgende week zijn we vrij, 18 december is onze laatste wedstrijd tegen Daarle.