Spannende wedstrijd waarin de punten worden gedeeld

TVC'28 JO15-2JM

13 november 2021 10:30

E Jasper

Sportpark 't Twistveen
Twistveenweg 10
7676SK
WESTERHAAR-VRIEZENV WIJK
tel. 0546-659247

Op zaterdag 13 november spelen we de inhaalwedstrijden tegen TVC. We staan in punten gelijk, dus het beloofd een mooie wedstrijd te worden.

We beginnen de wedstrijd matig. Er worden belangrijke duels verloren en we staan onder druk. TVC is scherper en feller en krijgen hierdoor grip op de wedstrijd. Dit zorgt er ook voor dat TVC 1-0 voor komt.

Na ruim 10 minuten lijken we door te hebben hoe we moeten staan in het veld en nemen we de overhand. Er wordt strijd geleverd en er worden harde duels uitgevochten. Toch blijft TVC er een aantal keer gevaarlijk uit komen met veel loopacties. Gelukkig is Savio een aantal keer goed wakker.

Na een dribbel van Mika hebben we recht op een penalty, maar krijgen we deze niet. Desondanks houden we druk naar voren en blijven we kansen creëren. Na een corner is het Bert-Jan die prachtig uithaalt met een dropkick op de lat. De bal komt met toeval bij Mika terecht, die overigens een hele goede wedstrijd speelt, en Mika schiet de bal erin. Een verdiende 1-1 vlak voor rust. Hoogstandje uit de eerste helft was de prachtige actie van Jesse Protsman, die Bert-Jan imiteerde en de bal met buitenkant voet meeneemt om de verdediger. Een actie waar Dennis Bergkamp zelf jaloers op zou zijn.

De tweede helft gaat op dezelfde manier als de eerste helft. Felle duels, veel strijd en een hoog tempo. Er worden nog wat kansen gecreëerd, waaronder een bal op de lat, maar een 1-1 is een terechte uitslag als je de hele wedstrijd tegen elkaar afzet.

Volgende week spelen we tegen Juventa, die ook in punten gelijk staan met ons. Opnieuw een wedstrijd om de borst nat te maken.