Voorwaarts behaald voor het eerst dit seizoen dubbele cijfers

ST: SVV '56/Kloosterhaar JO15-1

29 januari 2022 10:30

D. Eggink

Sportpark 't Twistveen
Twistveenweg 10
7676SK
WESTERHAAR-VRIEZENV WIJK
tel. 0546-659247

Nadat we uitstekend hebben gepresteerd in de 5e klasse met een 2e plek, zijn we gepromoveerd naar de 4e klasse. Een stapje hoger, dus zullen de spelers allemaal ook een stapje harder moeten lopen. De combinatie SVV/Kloosterhaar is de eerste tegenstander in de competitie. We willen uiteraard goed beginnen aan de competitie. Ondanks de vele afwezigen en niet fitte spelers van ons eigen team, hebben we voldoende spelers, doordat Sam Dogger en Quinten Kerkdijk meespelen met ons.

We beginnen afwachtend aan de wedstrijd. SVV/Kloosterhaar komt er een aantal keer gevaarlijk uit omdat ze vreselijk snelle aanvallers hebben. Desondanks houden zowel Lente, Indy, Quinten, Damian en later ook Madé en Jesse Jannink zich uitstekend staande.

In de 6e minuut komen we op voorsprong door een doelpunt van Celina. Heel lang kunnen we niet genieten van de voorsprong, want de snelle spits van de tegenstander komt alleen op Savio af en maakt de bal goed af. We krijgen een aantal grote kansen in de eerste helft via Lars, Sam, Jesse Protsman en Mick, maar verzuimen om de bal af te maken en dus uit te lopen. Pas richting het einde van de eerste helft is het opnieuw Celina, die profiteert van een fout van de doelman. Kort daarna is het Jesse Protsman, die een panna uitdeeld en dan de bal koelbloedig onderin de hoek schiet.

In de rust geven René en ik aan dat we echt meer doelpunten moeten maken, want we zijn aan de bal veel beter dan SVV/Kloosterhaar, maar als we de ballen niet afmaken, we het onszelf heel lastig gaan maken. Dit bericht is goed aangekomen, want de doelpunten vlogen om de oren de 2e helft.

Nog geen 3 minuten in de 2e helft is het al raak. Mick maakt de 4-1. Dan komt het mooiste doelpunt van de ochtend. Celina speelt de bal naar Sam. Hij zet een dribbel in, passeert 4 of 5 verdedigers, krijgt hem met een gelukje mee via de keeper en scoort voor open doel. Vanaf dit moment is de overwinning binnen en is het zaak dat we de score uitbouwen. Dat gebeurt, want in het komende kwartier weten we maar liefst 5x te scoren. Na het doelpunt van Sam vallen nog doelpunten van Mick, Lars twee keer en  opnieuw Sam via een mooie kopgoal. We krijgen nog wel 2 doelpunten tegen, maar vooral bij de tweede viel hier niet iemand iets te verwijten.

Uiteindelijk is het Lars die het slotakkoord geeft en de 10-3 maakt. Een mooie overwinning met heel veel strijd, passie en teamspel. Een aantal punten eruit halen om van te leren en op te trainen, maar over het algemeen mogen we trots zijn op deze overwinning. We eindigen de 1e speelronde als koploper, dus daar mogen we wel even van genieten.