Voorwaarts wint van Quick ‘20 in verhitte wedstrijd

7676SK
WESTERHAAR-VRIEZENV WIJK
tel. 0546-659247

Quick '20 staat gedeeld bovenaan in de bekerpoule met ons. Beide 9 punten uit 3 wedstrijden. Dat beloofd dus een spannende wedstrijd te worden.

Vanaf de eerste minuten staat er spanning op de wedstrijd. Er vinden veel harde duels plaats, wat vooral bij de tegenstander frustraties oproept. Voorwaarts wint namelijk bijna alle duels, ondanks dat Quick '20 voor het oog er fysieker uitziet.

Na 5 minuten spelen valt de 1-0. Een vrije trap vanaf de zijkant komt terug van de paal. Quick '20 is niet actief aan het verdedigen en een goed oplettende Boaz kan binnenschieten.

Vlak daarna valt de 2-0. Een diepe bal van Quinten valt over de verdediging en wordt niet goed ingeschat. Volgens Quick '20 werd er een overtreding gemaakt, maar het was een eerlijk duel waarin Voorwaarts opnieuw simpelweg slimmer is. Boaz maakt deze bal af en het is 2-0.

Vanaf dit moment wordt de sfeer grimmig, vooral vanuit de bezoekers. Met name de grensrechter, ouders en/of leiders misdragen zich met enorm commentaar richting de leiding, waar ze zich toch echt beter op hun eigen spel hadden kunnen richten, want dit was simpelweg niet goed genoeg.

Voor rust valt nog de 3-0 via een snelle inworp van Stijn. Hij gooit ver en verrast hier de verdediger mee. Tim is alert en gaat er vandoor en maakt de bal keurig af.

Na de thee is het spelbeeld eigenlijk hetzelfde. Voorwaarts is aan de bal beter en slimmer, en Quick '20 blijft heel gefrustreerd voetballen. Toch komt de 3-1 op het scorebord. De spanning is terug.

Dan volgt er een moment die de rest van de wedstrijd veranderd. De linksbuiten is gefrustreerd dat hij het zoveelste duel verliest van de zeer goed spelende Stijn. Wanneer de bal weg is trapt hij Stijn na. Gelukkig zag de scheidsrechter het, want de linksbuiten krijgt geel en moet 10 minuten naar de kant. Quick '20 kijkt maar door een bril en vond de kaart zeer onterecht. Hierdoor liepen de frustraties nog hoger op, maar dit hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.

In deze periode weet Voorwaarts uit lopen naar 4-1, door opnieuw een goal van Tim, die goed op dreef is in de beker tot dusver.

In de slotfase weten beide team nog een keer te scoren. David weet van Voorwaarts het net nog te vinden. Eindstand 5-2. Verdiende overwinning, waarin we slimmer waren dan de tegenstander. Volgende week spelen we uit de laatste poulewedstrijd in de beker tegen Langeveen.