Voorwaarts speelt gelijk tegen Hardenberg’85

18 februari 2024 13:45

De uitwedstrijd eindigt in 2-2

Op zaterdag 17 februari speelt Voorwaarts 1 de uitwedstrijd tegen Hardenberg`85 1.

Voor beide teams wederom een belangrijke wedstrijd aangezien verlies in deze competitie meteen tot gevolg heeft dat je een stuk duikelt op de ranglijst.

Bij Voorwaarts zijn de wintersport/blessure-perikelen nog niet voorbij, waardoor er weer een beroep gedaan moest worden op spelers uit andere elftallen van de club. Gelukkig is dat weer gelukt en kan er met een goed gevoel aan de wedstrijd begonnen worden.

Als de wedstrijd begint zien we Hardenberg`85 wat achterover leunen. Er wordt geloerd op de momenten dat Voorwaarts balverlies lijdt, waarna er een vlijmscherpe counter volgt.

Voorwaarts lijkt vandaag niet in staat om veel druk op de tegenstander te krijgen, aangezien Hardenberg`85 vrij makkelijk achterin de bal kan rondspelen, waarna snel de diepe spelers wordt gezocht.

Na een onoplettend moment bij Voorwaarts is het Hardenbergdie met een goede counter de leiding neemt.

Voorwaarts is niet in staat om echte kansen te creëren, er is niet voldoende aansluiting, waardoor de achterhoede van Hardenberg vrij simpel overeind blijft.

Na zo`n half uur spelen is het Hardenberg die nogmaals met een goede counter de 2-0 binnen schiet.

Vanaf dat moment wordt er vanaf de kant ingegrepen door de veldbezetting te veranderen en wordt er meer druk gezet op de verdediging van Hardenberg, wat meteen tot gevolg heeft dat er meer momenten in het 16-meter gebied te zien zijn.

Vlak voor rust heeft deze manier van spelen resultaat, doordat Lars Bove op de rand van het 16-meter gebied zijn directe tegenstander de baas is en de bal prima binnen schiet. 2-1

Vlak hierna fluit scheidsrechter Wildeboer het rustsignaal.

Voorwaarts wisselt op 2 posities, waardoor David Heerkes en Diede ter Braak in het veld komen met als doel om nog meer druk op de achterhoede van Hardenberg te krijgen.

Meteen na de aftrap is het Hardenberg die fel begint en na 1 minuut een 100% kans krijgt, maar Alen Toprackan weet zijn doel schoon te houden door de hoek erg te verkleinen, waardoor de bal naast geschoten wordt.

Voorwaarts lijkt hierdoor wakker geschut, want er wordt beter gevoetbald en Hardenberg komt wat meer op eigen helft te spelen.

Na een uur spelen zien we een prachtige aanval over meerdere schijven, waarna Thomas Olsman over links de achterlijn haalt en met een goede voorzet Kilian Ekkel bereikt. Kilian kopt de bal terug de 16-meter in waar O-19 speler David Heerkes zijn 1e doelpunt voor Voorwaarts 1 koppend binnen knikt. 2-2

Hierna volgt een rommelige fase. Voorwaarts gaat langzaam mee in het kick en rush voetbal van Hardenberg, waardoor er veel duels en balverlies te zien zijn.

Er ligt ruimte voldoende op het veld om met een goede combinatie kansen te creëren, maar door de onrust aan de bal gebeurd dat te weinig.

Toch is het Voorwaarts die zo`n 10 minuten voor tijd de grootste kans van de wedstrijd krijgt.

Lars Bove draait zich goed vrij en speelt de zo nu en dan onnavolgbare Julian Slot aan op rechts, die zijn directe tegenstander afschut en het 16-meter gebied in rent. Helaas is de speler van Hardenberg nog in staat om Julian dusdanig te raken, dat hij de mooie aanval niet kan afronden.

Scheidsrechter Wildeboer wijst gedecideerd naar de stip. Aanvoerder Lars Bove ontfermt zich over deze klus, maar helaas is zijn inzet te slap en wordt de bal door de keeper van Hardenberg gestopt.

De wedstrijd kabbelt naar het eind, waardoor beide teams niet veel opschieten met een gelijk spel.

Ander kant van de medaille is: Als je een wedstrijd niet kan winnen….zorg dan in elk geval dat je hem niet verliest.

Dat is vandaag gebeurd na een 2-0 achterstand terug komen, met zelfs nog de overwinning al bijna aanrakend en de omstandigheden van veel invallers in ogenschouw nemend, mag Voorwaarts niet ontevreden zijn.

Volgende week wordt er thuis gespeeld tegen RKSV Bornerbroek.

24 februari 14.30 uur  Voorwaarts 1  -  RKSV Bornerbroek 1

Opstelling:  A. Toprackcan, R. de Lange, B. Wessels, C. Sickman (W. Roelofs), T. Olsman, Y. Boertje, L. Bove, K. Klos (D. ter Braak), J. Slot, N. Wessels (D. Heerkes), K. Ekkel