Voorwaarts speelt voor de 6e keer gelijk

25 februari 2024 12:30

Ook een gelijkspel tegen RKSV Bornerbroek

Op zaterdag 24 februari speelt Voorwaarts thuis tegen RKSV Bornerbroek. Bornerbroek heeft de weg naar boven gevonden en bevindt zich op de 4e plaats van de ranglijst. Voorwaarts heeft 2 punten minder, maar ook een wedstrijd minder gespeeld. Voor beide teams een belangrijke wedstrijd, waarbij een overwinning de weg naar boven leidt.

Bij Voorwaarts zijn er nog steeds personele problemen door vakanties en blessures, waardoor er nogmaals een beroep gedaan moet worden op spelers uit andere elftallen. Vandaag zitten er 3 spelers uit JO19 op de bank, samen met de geroutineerde Tsjeard Brinksma (ex Sportlust Vroomshoop) die momenteel in het 3e elftal speelt. In de basis staan Bjorn Wessels en Alen Toprackan inmiddels voor de 3e keer. Die worden al bijna als vaste spelers van het 1e elftal gezien nu de blessures van enkele spelers langer aanhouden dan eerst verwacht.

Als de jonge scheidsrechter Lub uit Hengelo voor het startsignaal fluit, zien we al snel de intenties van Bornerbroek. Hun speelwijze is zo snel mogelijk de snelle voorhoede bereiken en van daaruit verder voetballen. Voorwaarts heeft daar het eerste kwartier moeite mee ondanks dat dit vooraf wel bekend was. Op het moment dat het lijkt dat Voorwaarts wat meer grip op de tegenstander krijgt zien we een aanval van Bornerbroek over de linkerkant van Voorwaarts. De organisatie van Voorwaarts staat niet goed staat en de voorzet  wordt tot doelpunt gepromoveerd. 0-1

Vanaf dit moment zien we bij Voorwaarts wat meer strijd komen en dat leidt even later tot een vrije bal zo`n 20 meter vanaf het doel. Lars Bove schiet de bal op de lat en het is Julian Slot die de rebound oppikt. Hij krijgt niet de kans om te schieten omdat hij onreglementair wordt afgestopt, waardoor scheidsrechter Lub niets anders kan dan een penalty geven. Net als afgelopen week is het weer Lars Bove die de penalty gaat nemen. Helaas schiet hij nu de bal via de buitenkant van de paal naast het doel, waardoor het 0-1 blijft.

Voorwaarts blijft zoveel mogelijk druk naar voren zetten, wat er voor zorgt dat Bornerbroek elke mogelijkheid aangrijpt om de bal zo ver mogelijk naar voren te schieten.  Dit resulteert zo nu en dan voor gevaarlijke situaties, aangezien er achter de verdediging van Voorwaarts voldoende ruimte ligt. Toch is het Voorwaarts die vlak voor rust de gelijkmaker binnen tikt. Kevin Klos krijgt een diepe bal, waarbij de keeper van Bornerbroek uitkomt. Kevin kan met een sliding net iets eerder de bal richting het doel spelen, waarbij de uitkomende keeper gepasseerd wordt. Ruststand 1-1.

Er wordt niet gewisseld en de 2e helft zien we Bornerbroek sterk uit de kleedkamer komen. Hun eerste aanval, wordt ternauwernood door Alen gestopt, waarna de bal via de paal tot corner verwerkt wordt. De teams lijken redelijk gelijkwaardig, waarbij Voorwaarts met combinaties probeert kansen te creëren en Bornerbroek met directer spel richting het doel probeert te komen. In de 67e minuut is het Lars, die met een goede pass Julian alleen richting de keeper van Bornerbroek stuurt. Maar ook nu is het de keeper die door zijn oplettende spel de situatie weet te redden door snel uit zijn doel te komen. De laatste 20 minuten gaan gelijk op en wordt er bij Voorwaarts gewisseld, wat er voor zorgt dat er 2 debutanten in het veld komen. Milan Kerkdijk (JO19) en Tsjeard Brinksma maken hun debuut voor Voorwaarts en ook David Heerkes (JO19) die al vaker is ingevallen, betreedt het veld om met meer snelheid voorin de overwinning over de streep te trekken. Dit lukt niet. In blessuretijd is de grootste kans van de 2e helft voor Bornerbroek, waar een klutsbal zeer ongelukkig bij een aanvaller van Bornerbroek voor de voeten valt. Gelukkig voor Voorwaarts heeft hij het vizier te hoog staan en gaat deze grote kans over het doel, waardoor het 1-1 blijft. Beide teams hebben de kans gehad om te winnen. Soms mag je tevreden zijn met een gelijkspel en dat geldt vandaag voor beide teams. Voor Voorwaarts is dit al het 6e gelijkspel van de competitie.

Te vaak is er de kans om te winnen, maar lukt het dan net niet. Daar moet nog zeker stappen gemaakt worden. Dan moet dan maar volgende week gebeuren in de uitwedstrijd tegen SV Rijssen.

Volgende wedstrijd:

Zaterdag 2 maart  14.30 uur       SV Rijssen 1  -  Voorwaarts 1

Opstelling:  Alen Toprackan, Roy de Lange, Bjorn Wessels, Coen Sickman (Tsjeard Brinksma), Thomas Olsman, Lars Bove, Wout Roelofs, Kevin Klos (David Heerkes), Yarnick Boertje, Julian Slot, Kilian Ekkel (Milan Kerkdijk).