Matig Voorwaarts verliest van sc Rijssen

3 maart 2024 10:15

In Rijssen werd het 3-1

Op zaterdag 2 maart speelt Voorwaarts 1 de uitwedstrijd tegen SV Rijssen. De teams ontlopen elkaar 3 punten op de ranglijst in het voordeel van Voorwaarts. Voor beide teams dus een belangrijke wedstrijd. Voorwaarts heeft weer enkele vakantiegangers terug, waardoor er alleen nog gebruik gemaakt hoeft te worden van de keeper van het 4e, die de laatste weken al het doel verdedigd, Alen Toprackan.

Als de wedstrijd begint is Voorwaarts nog niet echt wakker, want na 1 minuut krijgt SV Rijssen al een goede mogelijkheid, die over het doel geschoten wordt. Een minuut later zien we de eerste kans van Voorwaarts waarbij Lars Bove de bal over het doel kopt na een voorzet van Yarnick Boertje. Het lijkt na die snelle kansen aan beide kanten een open wedstrijd te worden. Als de wedstrijd wat meer op gang komt worden de intenties van SV Rijssen snel duidelijk, namelijk counteren en zorgen dat ze het veld compact houden. Na 22 minuten zien we de volgende kans voor Voorwaarts, waarbij Kevin Klos de voorzet met zijn binnenkant van de voet over het doel volleert. In de aanval die daarop volgt van SV Rijssen, staat Voorwaarts niet goed te verdedigen en is het Mike Jansen van SV Rijssen die de 1-0 tegen de touwen schiet. Even later krijgt Voorwaarts via Mauro Slatius een goede schietkans, maar zijn schot gaat voorlangs de 2e paal. Weer even later is het Jordy Harms die een terugspeelbal onderschept, maar net niet goed uitkomt om de keeper te omspelen. De beste aanval van Voorwaarts de 1e helft zien we na 35 minuten als Kevin Klos de bal traag achter de verdediging van Rijssen legt en de snelle Julian Slot alleen richting de keeper lijkt te kunnen gaan. Helaas voor alles wat een Voorwaarts hart heeft, blijkt er een vlagsignaal te komen, die door de scheidsrechter overgenomen wordt. Een zeer discutabel moment.

Het blijft dan ook 1-0 en dat wordt ook de ruststand.

In de 2e helft hetzelfde spelbeeld.  Rijssen wacht erg af en hoopt op een slechte pass van Voorwaarts kant, waarna omgeschakeld kan worden. Na zo`n kwartier spelen in de 2e helft zien we Rijssen onder druk komen en wordt er een bal onderschept die naar voren geramd wordt. Achterin bij Voorwaarts wordt deze bal 2 maal dusdanig slecht verwerkt, dat de bal voor de voeten komt van Mark Breukink, die er wel raad mee weet en de bal keurig in de verre hoek schiet. 2-0. Voorwaarts wisselt nu 2 maal en Kilian Ekkel en Wout Roelofs komen in het veld. Er wordt meer druk gezet en achterin wordt er meer risico genomen. Dat resulteert na 7 minuten in een gigantische kans voor Julian Slot, die door Jordy Harms op 5 meter voor het doel wordt gezet met de keeper nog op de lijn. Helaas voor Voorwaarts schiet Julian de bal hard naast het doel. Enkele minuten later is het dezelfde Julian die aan een solo begint en pas in het 16-meter gebied onreglementair gestopt wordt. De scheidsrechter kan niet anders dan een penalty geven. Waar de laatste 2 penalty`s gemist werden is het nu Coen Sickman, die de bal opeist en keurig tegen het netje schiet. 2-1

Bij Voorwaarts komt David Heerkes in het veld om nog meer druk op de tegenstander te krijgen om de gelijkmaker te forceren. Dit lijkt te lukken als er na een cornerbal de bal bij Julian voor de voeten komt en hij de bal tegen de touwen schiet. Tot ieders verbazing wordt dit doelpunt niet goedgekeurd, want er blijkt voor de 2e keer vandaag een discutabel vlagsignaal van de grensrechter te zijn die ook nu wordt overgenomen door de scheidsrechter. Er ontstaat zelfs enig tumult aan de kant, waar de emoties hoog oplopen. Supporters hebben moeite met deze, voor hun gevoel, erg onrechtmatige handeling van de grensrechter. Als we richting de 90e minuut gaan krijgt Rijssen een vrije bal langs de zijlijn, die slim genomen wordt, waarna de voorzet vanaf de achterlijn door wederom Mark Breukink tot doelpunt wordt gepromoveerd. 3-1.

Meteen na de aftrap krijgt Voorwaarts nog een grote kans, waarbij Jordy Harms 1 op 1 wordt gezet tegen de keeper. Deze situatie lijkt een beetje op de gehele middag….wel de kans, maar niet het doelpunt. Jordy schiet tegen de keeper op en het blijft 3-1.

Voorwaarts heeft vandaag matig gevoetbald. Ondanks dat zijn er voldoende mogelijkheden geweest, maar deze zijn niet gepakt. Of zelf niet en zeker niet geholpen door de arbitrage. Dit soort dagen zitten er soms bij, maar één ding is zeker: Het MOET BETER!! Door de nederlaag staat Voorwaarts weer in de gevarenzone en zal er volgende week punten gepakt moeten worden, thuis tegen Bergentheim.

Zaterdag 9 maart  14.30 uur

Voorwaarts 1  -  Bergentheim 1

Opstelling:

Alen Toprackan, Roy de Lange (David Heerkes), Coen Sickman, Sander Scherphof, Thomas Olsman (Wout Roelofs), Julian Slot, Lars Bove, Yarnick Boertje, Kevin Klos (Kilian Ekkel), Jordy Harms, Mauro Slatius