Voorwaarts houdt een punt over aan 6-punten wedstrijd

7687AP
DAARLERVEEN
tel. 0546-641692

Dit is een wedstrijd die indirect gaat om de koppositie. Wij staan bovenaan, maar Daarlerveen heeft 2 wedstrijden minder gespeeld en staat kort onder ons. Een must win dus. Sam uit JO17 speelt mee en Justin Smit vervangt de zieke Mick.

We starten goed aan de wedstrijd. We laten de bal goed rondgaan en spelen goed positiespel. We komen een aantal keer goed eruit via de zijkanten, maar weten geen grote kansen te creëren door het midden. Daarlerveen doet hetzelfde als wij: ze staan behoorlijk goed te verdedigen. Dat valt ook wel te zien aan het aantal doelpunten die beide teams tegen hebben gekregen dit seizoen. Uiteindelijk is het Niek die een dribbel inzet richting de rechterflank, hij kapt terug en ziet Dimara vrij staan. Dimara haalt prachtig uit en laat de keeper kansloos. Op dat moment een verdiende 0-1!

Daarlerveen dreigt er een aantal keer gevaarlijk uit te komen, maar zoals de laatste weken houden Indy, Lars, Bert-Jan en Lente de boel achterin goed dicht.

We gaan rusten met een 0-1 voorsprong, en hopen dit natuurlijk vast te kunnen houden. We hebben genoten van de eerste helft. Veel strijd geleverd en het Daarlerveen voetballend onmogelijk gemaakt.

De tweede helft gaat eigenlijk zoals de eerste. We zijn goed aan de bal, maar zodra we rond de 16 meter komen van Daarlerveen, worden we besluiteloos en is er te weinig aansluiting om de 0-2 te maken. Uiteindelijk levert dit na bijna een uur spelen een tegentreffer op. Daarlerveen profiteert van balverlies en scoort de 1-1.

Dan brengen we Sam en Dimara weer in, in de hoop voorin nog een doelpunt te kunnen forceren. Het resulteert in enkele kansen voor Sam, Justin en Damian. Maar we weten geen doel te treffen. Aan de andere kant krijgt Daarlerveen ook een aantal behoorlijke mogelijkheden, maar een aantal fantastische reddingen van Savio zorgen ervoor dat we een punt meenemen naar Westerhaar.

Gezien over de hele wedstrijd is 1-1 een terechte uitslag, maar natuurlijk hadden we op meer gehoopt. Aan de andere kant hadden we de wedstrijd ook nog kunnen verliezen. We zijn tevreden over de hoeveelheid strijd en passie die werd geleverd. We hebben zoveel mogelijk spelers een helft laten voetballen, en dat is redelijk goed gelukt. Ook werd er bij vlagen schitterend gevoetbald.