Voorwaarts C1 ongeslagen kampioen!

HHC Hardenberg JO15-3

Onder 15, JO15-1, 3e klasse 19

20 januari 2018 10:30

D. Eggink

De eerste seizoenshelft, de competitie van het najaar, zit erop. Een zinderende ontknoping was het slot op de laatste speeldag in de derde klasse.

De jonge Oranjehemden onder 15 begonnen in een frisse nieuwe samenstelling aan de competitie. Met maar liefst 18 spelers. Een luxe. Een mix van tweedejaars uit C1 en spelers die overkwamen van de D1 en C2. Vechten voor je plekkie dus. Bij zo’n verandering in je ploeg wil je graag dat de routiniers de kar trekken. En dat deden ze. Complimenten aan Daan (aanvoerder), Thijs, Gerwin, Dylan, Julian, Jelmer en Tristan. Ze trokken de nieuwe jongens in het team, die echt stappen hebben gemaakt, naar een hoger niveau. Dus ook petje af voor hun ?

Vanaf de start van de competitie is wel duidelijk dat dit team een kampioenskandidaat is. We spelen een aantal teams helemaal van de mat. Met veel doelpunten en een solide verdediging. Tegen SJO (Ommen), Stevo en Langeveen ging het wat moeilijker. Inzet, strijd en bij vlagen individuele klasse zorgden ervoor dat we deze wedstrijden winnend konden afsluiten. Tegen Ommen kropen we wel door het oog van de naald. Dat geluk moet je soms hebben als kampioen. En dan ga je als team langzaam denken: zit een kampioenschap erin? Dat zou kunnen gebeuren in de allerlaatste wedstrijd van de competitie. Tegen HHC.

Finale in de laatste wedstrijd tegen HHC
Wat een affiche. Nummer 1 en 2 tegen elkaar in de slot van de competitie. Goed bedacht door de KNVB ?. Of was het toch toeval? HHC beschikt over veel individuele kwaliteiten, goed spel, maar liet al wat liggen tegen Langeveen.

De dag van de waarheid. Nu moet het gebeuren! De koppies staan op scherp. Op het kunstgrasveld met een frisse wind doen we een goede warming-up. Kijkend naar HHC warming up, zie je al dat dit geen makkie gaat worden. We spreken af dat we weinig druk gaan zetten en hun laten komen.

Wij komen goed uit de startblokken. We beginnen sterk. De organisatie staat als een huis. HHC heeft duidelijk moeite met de agressiviteit van de Oranjehemden en dat we hun het spel laten maken. Daar moeten we ze op pakken! Voetballend zijn ze gewaagd aan, misschien wel ietsje verder als ons. Maar we doen het goed en creëren zelf de betere kansen. De 1-0 komt van onze voeten. Na een lange bal van Thijs tikt Youri als een volleerd aanvaller de 1-0 binnen via binnenkant paal. Lang kunnen we niet van deze voorsprong genieten. De verder prima spelende Danyel haalt een aanvaller binnen de beruchte lijnen onnodig neer. Jelmer zit in de verkeerde hoek en het is 1-1.

Vijf minuten later is het 2-1. Na een mooie rush is het Dylan Noppers die strak de bal tegen de touwen aanjaagt. Het spel golft wat op en neer, op het randje van wat er mag, met een paar stevige overtredingen van beide kanten. De scheids leidt goed. Dit moet kunnen in een kampioenswedstrijd. Er gebeurt even een paar minuten niets. De 2-2 komt dan ook echt letterlijk uit de lucht vullen. Bij een corner staan we even te slapen. Ons lichte overwicht wordt voor de rust uitgedrukt in een 3-2 score. Uit de rebound is het wederom Dylan die de bal in het netje trapt. Dat is lekker de rust ingaan.

De tweede helft wordt er van beide kanten gewisseld en begint het wat rommelig. Dylan maakt een solo er wordt binnen de 16-meter naar beneden geschoffeld. Pingel! En beheerst door hem zelf binnen geschoten. 4-2. Dan denk je dat het gespeeld zou moeten zijn. Zeker met twee grote kansen op 5-2. Maar we gooien de wedstrijd nog niet op slot. Wellicht willen de spelers de toeschouwers verwennen met wat extra spanning? ;-).

HHC blijft dus in de wedstrijd. Met name de linksbuiten die meetraint bij PEC Zwolle is continu dreigend. Een aantal keren kan Jelmer prima redding brengen. 10 minuten voor tijd wordt hij goed diep gestuurd, we dekken iets te kort. 1 op 1 schiet deze jonge man beheerst binnen 4-3. De 4-4 komt een paar minuten voor tijd uit een rare situatie voor het doel.
Het wordt nog even billenknijpen. Straffen hun onze gemiste kansen af? Dat konden ze eerlijk gezegd wel doen. Want ze krijgen nog twee goede kansen op de winst. Gelukkig voor ons missen ze die allebei. Het fluitsignaal klinkt daarna. Ontlading! Kampioen! ?

Verdiend overigens. Deze wedstrijd was niet onze beste, maar strijd en inzet is beloond. Een verdiend kampioenschap voor het bij vlagen goed en volwassen spelend elftal van Jeffrey en Frank.
Tijd voor een feestje!

Via deze weg willen wij de fanatieke ouders bedanken voor de support. Wellicht zit er nog een leuk toetje voor ons in. We zitten namelijk nog in de beker. Straks gaan we kijken hoe onze jongens zich verweren in de tweede klasse. Daar komen we ongetwijfeld vaker tegenstanders als HHC tegen.
Een mooie uitdaging en kans om je als speler je ontwikkelen. We kijken er naar uit. Hopelijk jullie ook.

Hartelijke groet van de trainers,

Jeffrey & Frank.