Fantastische derby tegen de Vroomshoopse Boys

Damian Hagedoorn (afstandschot)

30 oktober 2019 18:30

L.K. (Koen) Kok

Op een koude woensdagavond ontvangen we de Vroomshoopse Boys JO11-2.
Vooraf waren we het allemaal eens; deze wedstrijd moeten en zullen we winnen.

Vanaf de eerste minuut staat de spanning er flink op. Helaas komen de Vroomshopers met een afstandschot op 0-1.
Gelukkig herstellen we snel. Tim Happs geeft een mooie lange bal op Figo, die uit de rug is gelopen van zijn tegenstander, en schiet de bal keurig in het doel.

Vlak voor de 1e time-out zijn het Tim en Tim die de 2-1 op het scorebord brengen.
Tim Post geeft een prachtige voorzet uit de corner en Tim Happs kopt binnen.

Voor de rust maakt de Boys helaas nog de 2-2.
De 2e helft is net als de 1e helft, spannend en met veel kansen aan beide kanten.
Maarten is een aantal keer heel belangrijk met mooie reddingen.
Verdedigend staan we goed, het middenveld is goed aan het combineren en we creëren makkelijk kansen.
We blijven doorgaan met druk zetten en we gaan op zoek naar de winnende.

In de laatste 2 minuten zetten we hoog druk en dit resulteert in een fout in de opbouw bij de Boys, Damian is goed wakker en onderschept een pass door het midden. Hij denkt niet lang na en geeft de keeper het nakijken met een prachtig afstandschot.

Na een uur spelen fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Al met al een heerlijke derby die beide kanten op had gekund, maar gelukkig kregen wij loon na keihard werken en we winnen de wedstrijd met 3-2.

We staan nu 3e na 5 wedstrijden spelen. Aanstaande zaterdag krijgen we weer een goede tegenstander, we ontvangen we de nummer 4 uit de competitie, Luctor uit Almelo om 10:30 uur.