Belangrijke wedstrijd tegen Heracles

Stijn Kivits (schot)
Assist: Mika Dogger

23 november 2019 10:30

Op zaterdag spelen we thuis tegen Heracles. Een hele belangrijke wedstrijd, aangezien alles heel kort op elkaar staat in de competitie. Bij verlies zouden we 2 á 3 plaatsen zakken. We krijgen genoeg kansen, maar scoren heel weinig, op DES na het team met de minste doelpunten. Daarom beginnen we vandaag met Quinten in de spits en Figo erachter.

We beginnen erg zwak aan de wedstrijd, we laten Heracles voetballen en laten ze komen. Dit resulteert in een 0-1 door een van richting veranderd schot. Gelukkig worden we dan wakker en maakt Quinten al snel de 1-1. We krijgen vertrouwen, voetballen goed en we zetten Heracles goed vast. Stijn maakt hier goed gebruik van en bij een verkeerde uittrap van de keeper van Heracles reageert Stijn goed en onderschept de bal en schiet snoeihard in de kruising. Vlak voor rust maakt Deon de 3-1 op aangeven van Mika. We gaan met een goed gevoel de rust in.

Na de rust gaan we door met waar we gebleven waren. Deon maakt in de 33e minuut zijn 2e voor open doel na een strakke voorzet van Stijn. Nog geen 5 minuten later scoort Tim uit een corner, hij frommelt hem erin. Dan krijgen we een penalty na een handsbal van een verdediger van Heracles. We hebben op de training getraint op penalty's en hier is uit gebleken dat Tim onze penalty's neemt in de wedstrijd, helaas stopt de keeper de penalty. Gelukkig zijn Deon en Damian er als de kippen bij. Ze lopen elkaar in de weg, en uiteindelijk gaat hij er toch nog in, Deon maakt zijn hattrick.

In het laatste kwartier wordt er weinig meer gevoetbalt, veel afstandschoten en gemiste kansen. Heracles krijgt een penalty na een overtreding van Dany, die verder een prima wedstrijd speelde.  Maarten is goed wakker en pakt de uitstekend ingeschoten penalty! Zijn 2e gestopte strafschop in 3 weken tijd. Nog geen minuut later is Maarten opnieuw belangrijk met een goede redding. Heracles maakt de 6-2 nog met een gelukje. Stijn maakt er nog 7-2 van na een pass van Mika. Al en met al een verdiende overwinning na goed voetbal en goede werklust.

Volgende week zijn we vrij, over 2 weken spelen we tegen JCO uit Ommen, een zware tegenstander als je kijkt naar de stand.