Gelijkspel tegen Deto

Stijn Kivits (schot)
Assist: Mika Dogger

9 november 2019 8:30

Op zaterdag 9 november spelen we een vroege uitwedstrijd tegen Deto.

Opnieuw een derby. In de beker hebben we 2-2 gespeeld, dus we verwachtten ook nu weer een gelijkwaardige en mooie wedstrijd.

In het eerste kwartier gebeurd er niet veel, we komen een keer met de schrik vrij als Deto op de paal schiet.

In het tweede kwartier komen we na 5 minuten op 0-1 na een pass van Deon, Quinten neemt de bal niet goed aan, maar verrast de verdediger hier ook mee. Met een geweldige versnelling prikt Quinten de bal in het net.
Vlak daarna krijgen we een onterechte penalty tegen, Tim maakt volgens de scheidsrechter hands, een zeer discutabele beslissing.
Maarten is goed wakker en stopt de strafschop met een fantastische redding.
Even later maakt Deto alsnog een doelpunt.
1 minuut voor rust komen we op een 1-2 voorsprong. Mika geeft bal strak voor vanaf links, Stijn schiet ineens en de bal vliegt keurig links onderin de hoek, een prachtige goal.

Na rust krijgen we 2 knullige goals tegen, maar we geven niet op.
We blijven druk houden naar voren en dit leidt tot de 3-3. Figo schiet raak na een lange pass van Damian.
Daarna krijgen we nog enkele kansjes op de 3-4, maar het mocht niet baten.
Het middenveld heeft keihard gewerkt voor elke bal, complimenten.
Veel discutabele beslissingen van de scheidsrechter, die weinig tot niet in ons voordeel floot.

Volgende week spelen we weer uit, om 11:15 uur tegen De Zweef.