Nipte, maar verdiende overwinning tegen DES

DES JO11-2

12 oktober 2019 10:30

Op 12 okotber om 10:30 begint de wedstrijd tegen DES JO11-2.

DES staat nog op 0 punten, maar heeft alleen nog maar tegen goede teams gespeeld, dus de spelers zijn gewaarschuwd dat ze niet moeten onderschatten.
We hebben al 18 doelpunten tegen in 3 wedstrijden, dus we spreken af dat we achterin alles dicht proberen te houden en dat het middenveld sneller moet omschakelen dan de voorgaande wedstrijden.

Als de aftrap is genomen zetten we vol druk naar voren, het is een spannende wedstrijd op hoog tempo.
Er zijn weinig kansen in het 1e kwartier, maar Maarten houdt ons in de wedstrijd na een goede redding.

Verder gebeurt er in de 1e helft niet veel qua kansen. Achterin staan we goed te verdedigen met Tim, Dany en Damian.
Damian schakelt een aantal keer goed bij de aanval en is de meest dreigende speler op het veld.
Dit resulteert in de 39e minuut in een doelpunt als Damian de bal onderschept en via de keeper in het doel beland.

Achterin blijft alles potdicht en Maarten is nog een aantal keer belangrijk met goede reddingen.
We krijgen nog een aantal kansen, maar de bal wil er niet in.

Na een uur spelen fluit scheidsrechter Bas Huizing voor het einde van de wedstrijd.
Een dikverdiende 1-0 overwinning, complimenten aan alle spelers, keihard gewerkt en de '0' gehouden!
Dit wordt beloond met patat na de wedstrijd.

Volgende week zijn we vrij, over 2 weken spelen we thuis om 10:30 de derby tegen de Vroomshoopse Boys, die slechts 1 punt achter ons staan.