Teleurstellende wedstrijd tegen Ommen

Assist: Tim Happs
Figo Protsman (intikker)

7 december 2019 10:30

Op zaterdag 7 december ontvangen we SJO JCO uit Ommen. Ommen staat 2e in de competitie met grote uitslagen. We wisten van tevoren dus dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden. De voorbereiding was goed, er is goed getraind afgelopen week dus we hadden vertrouwen in een goed resultaat.

Tim gaf aan dat hij last heeft van zijn lies dus hij begint aan de kant. Ommen schiet uit de startblokken en krijgt een aantal grote kansen. We zijn gevaarlijk via counters en Mika raakt hierbij met pech de paal. Uiteindelijk is het een corner waar er niet goed gecommuniceerd wordt waar we een doelpunt uit tegen krijgen. Dan brengen we Tim in en lijken we meer grip te krijgen op de wedstrijd. Tim geeft een lange pass en Figo werkt af. Nog geen 2 minuten later scoort Figo nogmaals uit de rebound na een schot van Deon. We leiden met 2-1. Helaas is dit van hele korte duur, de 2-2 valt ongelukkig.
Tim moet het veld alsnog geblesseerd verlaten, een flinke aderlating... Dit resulteert in nog 3 doelpunten tegen voor rust. Ruststand 2-5.

Er lijkt nog niets aan de hand aangezien we nog wel kansjes krijgen, maar wanneer de 2-6 valt, gaan de kopjes hangen, is er weinig inzet meer en is de wedstrijd gespeeld. Uiteindelijk loopt Ommen uit naar 2-15. Een geflatteerd, maar wel verdiende overwinning.

Volgende week spelen we de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen Stevo, waar we in de beker van hebben verloren.