"Alleen kun je niets, je moet het samen doen" - Johan Cruijff

SVVN JO10-2

28 september 2019 9:00

Zaterdag 28 september moesten we voetballen tegen svvn uit Nijverdal. Lekker thuis op ons vertrouwde kunstgrasveld.

We begonnen dan ook lekker relaxed aan de warming-up. Goed warmlopen, oefeningen met de bal, afwerken op de goal. We hadden er zin in!!. Zelfs het zonnetje kwam tevoorschijn.

We begonnen aan de wedstrijd, met Rikus als wedstrijdleider. En Jeroen langs de kant. We gingen direct goed van start. We probeerden goed te combineren. We kwamen dan ook verdiend op voorsprong door Britt. 1-0.  Aan het voetbal kon je zien dat we weer aardig wat vertrouwen aan het opbouwen zijn, na de ruime overwinning van vorige week. We kijken goed en passen goed naar elkaar. Maar SVVN weet ook wel wat voetballen is! Ze scoren de 1-1. Er wordt van beide kanten fanatiek gevoetbald. Onze keeper redde ons een paar keer goed uit spannende situaties. Onze goed georganiseerde aanvallen gingen er helaas niet in. Ondanks het harde werk.

Na de rust sloop er toch weer slordigheid in ons spel.  We gingen te veel in de aanval voetballaen en daardoor kwam SVVN er met telkens gevaarlijk uit met 3 man tegen 1 of 2 van ons. Dus voor we het wisten stonden we met 1-4 achter. Verdorie!! Het zou toch niet weer mis gaan!
Maar na de time-out konden we onszelf weer oppeppen. We gaven elkaar aanwijzingen en moedigden elkaar aan, we gingen er weer voor. Vechten en samen, daardoor kwamen we toch weer in ons spel.  We lieten weer mooi combinatie-spel zien. Mooie één-tweetjes en mooi samenspel kwamen de kansen, dus van een 1-4 achterstand kwamen we terug tot een gelijke stand, met doelpunten van Britt(2x) en Joël, 4-4 dus!. Dat hadden we ook echt verdiend. We probeerden door te drukken en dan ook de winst alnog te pakken. Maar helaas, net voor tijd werd het 4-5. Wat verschrikkelijk jammer. We hadden zo geknokt. En mooi voetbal laten zien. We waren een team!!!

Doelpunten:
1-0: Britt