Een onnodige nederlaag tegen Luctor

Deon Bakker (intikker)
Assist: Mika Dogger

2 november 2019 10:30

Op een natte zaterdagochtend ontvangen we Luctor uit Almelo.
Luctor staat 4e in de competitie, dus we zijn voorbereid op een zware, maar mooie wedstrijd.

We beginnen niet sterk aan de wedstrijd, we komen onzeker over en Luctor maakt er gebruik van door 2 keer te scoren voor rust.
Figo komt er een keer gevaarlijk uit, maar krijgt een elleboog tijdens het wegdraaien en kan daardoor niet tot scoren komen.
Luctor is voetballend absoluut geen topploeg, maar speelt vooral fysiek met vele overtredingen.

Na de rust laten we ons voetballend gelden, een aantal goed uitgespeelde aanvallen met goed combinatiespel leiden tot grote mogelijkheden. Uiteindelijk is het een corner waardoor we terug komen in de wedstrijd, Tim Post neemt de corner gevaarlijk en via een verdediger van Luctor verdwijnt de bal in het doel.
Nog geen 3 minuten later is het Figo die gelijk maakt na een goede steekpass van Tim Post.
We blijven doordrukken en na een goede aanval maakt Deon de 3-2. De aanval begint bij Stijn die combineert met Tim, via Mika komt de bal bij Deon die hem erin frummelt. Een prachtige aanval met een keer raken en goed doorbewegen.

Al met al een uitstekend kwartier van onze kant.
Helaas laten we ons in het laatste kwartier meeslepen met de fysieke en mondelinge duels van Luctor, dit leidt tot 2 knullige doelpunten tegen waardoor we de wedstrijd verliezen, het was niet nodig geweest, maar dit is een hele goede en vooral harde leer voor de volgende keer.
We moeten bouwen op het kwartier na rust, met goed voerbal en een echte teamprestatie door met z'n allen druk naar voren te zetten en Luctor met de rug tegen de muur te zetten.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Deto op het programma, hier hebben we in de beker gelijk tegen gespeeld, toen was het een mooie en gelijkwaardige wedstrijd.