Mooie en spannende wedstrijd op een winderige zaterdagochtend

De Zweef JO11-1G

Tim Post (schot)

22 februari 2020 10:00

Op zaterdag 22 februari spelen we uit tegen De Zweef.
In de 1e seizoenshelft hebben we ook tegen De Zweef gespeeld, toen won De Zweef met 2-1, maar wel met een aantal discutabele beslissingen van de scheidsrechter. Waaronder een doelpunt van Quinten afkeuren door onbekende reden.
We weten dus hoe ze spelen en wie we in de gaten moeten houden.

We beginnen sterk aan de wedstrijd en staan binnen 10 minuten op 0-1 na een mooie lange bal van Quinten over de verdediging. Figo is alert en prikt de bal langs de keeper. De spanning blijft hoog, de wedstrijd is aantrekkelijk ondanks de wind.
Er zijn genoeg kansen voor beide ploegen, maar goed keeperswerk van Jesse en goed verdedigend werk van Stijn, Tim en Beau zorgt er voor dat we geen doelpunten tegen krijgen.

Dan vlak na rust scoort De Zweef toch, een kleine tegenvaller. We laten de kopjes niet hangen en gaan door voor de winst. Uiteindelijk laat in de wedstrijd is het opnieuw Quinten met een goede actie. Hij speelt de bal na een paar acties naar Damian, die de bal laag in de hoek schiet! 1-2 in de 56e minuut.

Bijna afgelopen, denk je dan....
Niets is minder waar, want de scheidsrechter trekt vrolijk 10 minuten blessuretijd bij om misschien een gelijkspel voor De Zweef eruit te slepen.
Gelukkig voor ons lukt dat niet. Want weer is Quinten goed wakker, gaat goed het duel aan op de achterlijn en schiet vanuit een onmogelijke hoek op doel. De keeper brengt knap redding, maar kan niet voorkomen dat Tim Post de bal daarna simpel kan binnen tikken.

Al met al een mooie wedstrijd met een verdiende overwinning!