Spannende wedstrijd en mooie overwinning tegen Hulzen

Hulzense Boys JO11-1

Deon Bakker (corner)
Quinten Smit (schot)

7 maart 2020 10:30

Op zaterdag 7 maart spelen we thuis tegen Hulzense Boys.

Eerder dit seizoen speelden we uit in Hulzen 1-1 gelijk. Toen hadden we weinig te vertellen, was Hulzen bijna de hele wedstrijd beter en hadden we geluk dat we de 1-1 maakten op het laatst.

Vandaag moeten we dus meteen vanaf het begin er bovenop zitten. Gelukkig begrijpen alle spelers dat en is iedereen gebrand op een overwinning.

We beginnen niet heel sterk, komen onder druk te staan de eerste minuten, maar dit overleven we. Het eerste kwartier is voor Hulzen, maar wel zonder problemen voor ons. De verdediging staat sterk vandaag met Beau, Tim en Damian, waardoor Hulzen er aanvallend nauwelijks aan te pas komt.

Het tweede kwartier zijn wij het betere team, veel grote kansen die onbenut blijven, goed positiespel en veel coaching onderling. Toch is het met rust nog steeds 0-0.

Na rust gaan we door met het goede spel. Dit resulteert na 10 minuten in de 1-0. Deon frommelt de bal binnen na een corner van Figo. We blijven voetballen en combineren goed door. Veel 1x raken en doorbewegen. Maar het belangrijkste misschien nog wel: iedereen werkt gigantisch hard. Hulzen heeft het lastig, in de 49e minuut profiteert Quinten en schiet de bal verwoestend hard boven in het doel. Met nog ongeveer 10 minuten te spelen staan we 2-0 voor. Hulzen heeft 2 spelers minder op het veld staan door blessures, waardoor wij Damian er af halen. Helaas weet Hulzen net op dat moment de 2-1 te maken en lijkt het nog spannend te worden.

Hulzen krijgt in de allerlaatste seconde nog een gigantische kans, maar deze gaat net naast. Een verdiende 2-1 overwinning na goed spel.

Volgende week spelen we uit tegen Haarle. Zij staan gedeeld 4e, dus dit wordt ook een pittige tegenstander.